AUTOMATIZAREA DE MARKETING ITI POATE DUBLA VENITURILE
Era tehnologica aduce schimbari destul de semnificative in strategiile de marketing ale companiilor din intreaga lume. Iar in cadrul celei de-a 9a editii a Conferintei „Marketing in Direct”, care a avut loc pe 26 Septembrie 2017, speakerii si participantii la eveniment au dezbatut acest val de schimbari si modul in care le impacteaza activitatea profesionala.
Ce inseamna, concret, marketing automation si cum poate fi aplicat in business?
Marketerii o numesc ”revolutia industriala din promovare”. Brandurile puternice la nivel mondial folosesc de ceva vreme solutii de marketing automation, iar piata din Romania devine si ea din ce in ce mai deschisa la ideea de a automatiza procesele de marketing. Cu atat mai mult cu cat specialistii sustin ca o solutie completa de automatizare poate ajunge chiar sa dubleze veniturile unei companii, daca este implementata corespunzator.
Care sunt beneficiile pe termen lung pentru companii?
Alex Rada (Consultant Automatizare Marketing & Product Manager InboxTarget) – speaker in cadrul acestei editii MID – sustine ca marketing automation inseamna mult mai mult decat un soft adaptat pe profilul tau de business. Marketing automation inseamna per total o solutie care se implementeaza in timp si care este pe cat de complexa, pe atat de eficienta.
Evident, fiecare dintre softurile de marketing automation vor fi pliate pe nevoile clientului, adaptate in functie de CRM-ul folosit si testate pe mai multe canale de comunicare, in cadrul strategiei de marketing. Din acest motiv marketerii sustin ca solutiile de marketing automation pot fi folosite nu doar pentru a genera vanzari noi, ci si pentru a loializa clientii companiei sau pentru a configura efectiv targetul si actiunea pe care compania trebuie sa o faca pentru a-si atinge obiectivele de promovare si vanzare pe termen lung.
Vrei sa afli atuurile acestei ‚unelte’?
3 atuuri pro Marketing Automation
Printre cele mai importante beneficii pe care le aduce implementarea unei solutii de marketing automation se numara:
Economisirea de timp si de resurse financiare. Faptul ca poti centraliza automat cele mai importante actiuni de marketing (de la teasing pana la loializarea de dupa vanzare) iti ofera mai mult control si o vedere de ansamblu asupra proiectului. Imagineaza-ti ca un departament de marketing are mai multi angajati. Unul este responsabil de relatia cu clientul, altul preia comenzile, altul solicita feedback dupa efectuarea tranzactiilor. Ei bine, un soft de marketing automation face toate aceste actiuni (concomitent) si iti ofera un raport de activitate complet.
One-to-one relationship. Ce isi doresc clientii? Sa fie tratati ca si cum ar fi cei mai importanti cumparatori. Un soft de marketing automation permite conectarea la nivel de individ. De la targetare si pana la analiza comportamentala a userului in interactiunea cu produsul tau, marketing automation te ajuta sa te conectezi in timp real cu potentialii clienti sau cu cei existenti.
Expertiza completa. Pe anumite proiecte importante companiile se confrunta cu probleme atunci cand este vorba despre specialisti. Pentru ca este dificil sa gasesti angajati specializati pe anumite domenii. Desi nu inlocuieste aportul uman, un soft de marketing automation iti poate scadea necesarul de resurse umane. Ceea ce inseamna, implicit, scaderea cheltuielilor. Poti face altceva cu banii economisiti: lansa/prelungi o campanie de imagine, investi in traininguri etc.
Este marketing automation o solutie pretabila oricarei industrii?
Raspunsul este da. Un soft de marketing automation poate fi customizat in functie de domeniul de activitate al companiei. Mai mult, exista nenumarate functii care permit o personalizare detaliata a actiunilor softului.
Companii renumite din varii industrii, de la industria Retail si pana la taskurile unui simplu departament de marketing, totul poate fi automatizat.
Cum functioneaza o solutie de marketing automation in sfera digitala?
E simplu. Poti atrage clientii din diferite medii online, pot segmenta targetul si poti seta actiuni diferite in functie de profilul clientului sau al potentialului client.
Daca vorbim despre mediul online poti genera trafic nou prin actiuni multiple. De la postari automate in retelele sociale, la campanii Adwords/Facebook Ads pe baza de audiente similare cu traficul/clientii existenti sau, chiar campanii de Search cu produse din catalogul companiei tale.
Iar daca vorbim despre o targetare eficienta, o solutie de marketing automation te poate ajuta sa segmentezi in timp real si automata volume nelimitate useri.Evident, tu hotarasti criteriile de segmentare si o poti face in functie de actiuni, interese sau preferinte.
Asadar, ca sa iti raspundem inca o data la intrebarea initiala si anume: daca un soft de marketing automation poate fi aplicat oricarei industrii, raspunsul este categoric da. Totusi, retine un aspect extrem de important: este nevoie de o perioada de testare si implementare si adaptare. Nu te astepta la rezultate spectaculoase peste noapte. Pentru ca o solutie de marketing automation sa functioneze, e nevoie de implicare si din partea marketerilor.
„Parcurge prezentarea lui Alex Rada la Conferinta „Marketing in Direct”
„Parcurge prezentarea lui Adrian Niculescu la Conferinta „Marketing in Direct”
Cea de-a 9a editie a Conferintei „Marketing in Direct” s-a incheiat. Nu ai participat anul acesta? Te asteptam anul viitor!
Conferinta cu tema “Seductia Influentatorilor versus Marketingul automatizat” s-a desfasurat sub recomandarile unor Influenceri & Strategi consacrati: Mikey Haș (Vloggerul nr 1 din Romania & Antreprenor), Radu Moraru (Nasul.tv & Antreprenor), Dan Andronic (Jurnalist & Consultant politic), Serban Huidu (owner Cronica Carcotasilor & Co-owner cronicipebune.ro), Marius Calugaru Blogatu.Ro (Blogger, YouTuber, pasionat de tehnologie-online-marketing), Adrian Niculescu (Copywriter, Business Coach, Trainer, Speaker, Online&Real-Estate Entrepreneur), Alex Rada (Consultant Automatizare Marketing & Product Manager InboxTarget), Dana Sota (Beauty & Wellness Consultant), Geanina Staicu-Avram (The best Food blogger JamilaCuisine.ro) si Mihaela Tatu (Trainer Tehnica si Arta Comunicarii). Moderatorul editiei a fost Laura Dragomir (Speaker si Trainer Managementul Comunicarii & Public Speaking).
O parte din prezentarile speakerilor le gasesti aici.
Pentru pozele realizate la eveniment multumim MultiverseArts!
Le multumim tuturor Partenerilor evenimentului: Budureasca, Profi, Siveco, Serousi, Diamond by Adesgo, Dormeo, Boromir, Sanovita, LaDorna, Herbagen, Just Master Activities (Touch), Redd’s, Sprinter Promotion, Intercontinental, Angels Distributions, Gett’s, Rental Media, MultiversArts, ProfiPrint, Happy Cinema, Giotto, ProfiPrint, Piramida, Gerlinea, Marketing Romania, Listafirme.ro, ClausWeb, Tailor Events, Nikon, BlitzTV, Agerpres, Romania Libera, Sapte Seri, InMedia (Eva.ro), Rol.ro, RadardeMedia.ro, DCNews.ro, ManagerExpress.ro, Radio Romania Actualitati, Ziare.com, Business24.ro, SmartFinancial.ro, OrdineaZilei.ro, Chic-Elite.ro, Cariereonline.ro, Finzoom.ro, CalendarEvenimente.ro, Rabbit Media.
Te asteptam cu informatii utile si pe pagina Facebook.