CE SPUN TRENDURILE DE AZI DESPRE MARKETINGUL DE MAINE?
2017 este anul in care multe dintre asa-zisele strategii ”de test” fie au adus rezultate si au fost ridicate la rang de ‚Best Practice’, fie n-au adus rezultate relevante pentru asteptarile marketerilor si au fost puse pe ”black list”. Insa, putem afirma cu certitudine ca 2017 a fost, este si mai are inca timp sa fie anul inovatiilor in materie de strategii, solutii, produse si know-how de marketing.
Digitalul inca este la putere si, datorita trendurilor de succes impartasite de marile companii, acum chiar si un business mic are toate solutiile de promovare si marketare la…un click distanta.
Care sunt cele mai results-oriented trenduri de marketing din 2017?
Notorietarea si vizibilitatea unui brand vor fi intotdeauna elementele cheie atunci cand vorbim despre succesul pe care acel brand il are in piata. Reprezinta 2 obiective de marketing esentiale, ale caror reguli raman cam aceleasi, indiferent de anul in care suntem. Stim ca le vrei vrei pe ambele la cote maxime. Chiar si in era digitalului totul tine de cum iti vede clientul brandul. Sau cat. Sau unde. Vrei sa ai cat mai multi clienti? Atunci trebuie sa fii un brand vizibil.
Scopul a ramas acelasi, instrumentele s-au transformat.
Si bine au facut!
Experienta pe care o are clientul atunci cand interactioneaza cu brandul tau ramane sufletul marketingului de calitate. Iar acum trebuie doar sa ne folosim de tool-urile si strategiile din era digitalului pentru a ne transforma dintr-un brand oarecare intr-unul de succes.
Care sunt cele mai folosite tactici de marketing in 2017?
Marketerii au prezis inca de la finele lui 2016 ca 2017 va fi un an in care focusul va fi in totalitate pe user experience. Mai pe romaneste, trebuie sa vorbim cat mai pe limba clientului, mai ales ca avem o multime de canale de comunicare si toata atentia targetului. Azi clientii incep sa stie din ce in ce mai multe despre ce anume isi doresc iar marketerii trebuie sa aplice stategii de personalizare in era lui ”aici si acum”.
Cum elaborezi o strategie de marketing care sa ”bifeze” atat statisfactia clientului cat si un trend de business crescator? Cum poti sa folosesti corect toate ustensilele de marketing astfel incat sa te adaptezi erei digitale?
Masori, personalizezi, evoluezi
Specialistii care nu doar ca dau tonul trendurilor de succes din marketing, ci si testeaza sau premiaza metode de succes, ne indeamna sa incepem sa masuram rezultatele. Unul dintre aspectele wow ale erei digitale este ca avem toate mijloacele sa ne masuram campaniile de marketing. Sau, sa estimam rezultatele strategiilor pe care dorim sa le punem in aplicare.
Analytics 2.0
Metoda presupune ca tu sa poti sa masori impactul campaniilor tale asupra clientilor targetati. Exista o multime de metode de analiza a performantelor din online. Nu vorbim aici doar de cele puse la dispozitie de Google sau de Facebook.
Trebuie sa ai in vedere ca orice actiune de marketing poate fi masurata si, mai apoi, i se pot analiza concret rezultatele. Return Of Investment (ROI) nu mai ramane doar la stadiul estimativ. Astazi poti afla concret cat costa un click pe pagina ta si cat de te costa intreg procesul de conversie a unui client. Si nu trebuie sa lasi deoparte tool-urile de marketing care te ajuta sa ai aceste date – dimpotriva, trebuie sa fie la temelia fiecarei campanii sau strategii pe care o elaborezi.
Video Content si Social Media Marketing
Din ce in ce mai mult, din ce in ce mai des. Oamenii isi petrec mult timp in retelele de socializare online. Brandurile care isi doresc clienti sau (si mai bine), clienti multumiti si fideli, trebuie sa fie prezente pe aceste retele. Si nu vorbim aici doar de o campanie aducatoare de like-uri. Vorbim despre o interactiune constanta cu clientul sau potentialul client. Din ce in ce mai multe companii aleg sa aiba un om dedicat (sau o agentie specializata) pe Social Media. Relatia pe care brandurile tind sa o aiba in online este una interactiva. Clientul nu mai asteapta emailul tau sub forma de newsletter, clientul vrea sa vorbeasca DIRECT cu tine.
Video Content-ul este un trend ascendent dintr-un motiv simplu: pune totul pe tava. De la video blogging la video ads si la video sales letters. Totul trebuie vazut/ascultat pentru ca in cele din urma sa fie si…cumparat.
Foloseste-te de tool-urile inovative ale lui 2017
Exista si cateva elemente ”must have” pe care trebuie sa le incluzi in planul tau de marketing, fie ca vorbim de 2017 sau 2018.
Clientilor le place ”sa fie bagati in seama” si tu visezi la o interactiune cat mai de succes cu acestia. Ceea ce pe hartie poate sa sune ca un plan perfect de marketing, trebuie sa se materializeze apoi in actiunile tale concrete de promovare, fidelizare, up-selling si asa mai departe.
Daca website-ul tau sau daca brandul tau nu este inca updatat cu cateva dintre tool-urile momentului, ar fi bine sa incepi sa le iei in calcul.
iOT, Chatboots si right time marketing – 3 aspecte de luat in seama
In 2017 trebuie sa imbratisezi strategia iOT (internet of things). Tinand cont de faptul ca oamenii sunt in permanenta conectati, pe telefon, tableta sau (in cele din urma) laptop, trebuie sa fii la fel de ”echipat/a”. Vorbim aici de beacons, senzori de analiza a datelor, coduri QR si asa mai departe. Trebuie sa te folosesti de aceasta abundenta de device-uri pentru a elabora o strategie de marketing care sa le vizeze pe toate.
Despre ChatBoots cu siguranta stii. E vorba despre chenarul care apare intr-un site oferind userului posibilitatea de a interactiona live cu brandul. Un ChatBoot te poate ajuta sa finalizezi o vanzare mult mai repede decat crezi, tocmai pentru ca raspunde tuturor intrebarilor clientului. Asa ca ia in considerare un astfel de update pentru site-ul tau.
Iar despre Right Time Marketing, probabil ca ai auzit. Este fratele geaman al lui real-time marketing. Presupune ca tu sa ai in permanenta ochii si urechile deschise la tendintele din piata si sa actionezi. Clientii nu mai asteapta sa le dictezi tu care sunt produsele potrivite – deja asteapta produse relevante. Daca reusesti sa raspunzi nevoilor clientului la momentul potrivit si cu produsul potrivit, inseamna ca stii cum sa pui in functiune si real time marketing-ul si right time marketing-ul.
Urmeaza cel mai mare eveniment de marketing – „Marketing in Direct”. Trebuie sa fii acolo!
Fii la curent cu cele mai noi trenduri de marketing si comunicare! Devino membru al celei mai mari comunitati de marketing din Romania, comunitatea MID. Vei intalni oameni de marketing pasionati si vei avea oricand la indemana insight-uri sau solutii concrete pe care le vei putea aplica in strategiile tale de marketing. Pe MID te asteapta mereu cele mai noi practici in marketing – comunicare – vanzari, care te pot ajuta sa-ti loializezi clientii sau sa cuceresti teritorii noi in domeniu tau de activitate. Fii deschis(/a) solutiilor pe care membrii MID le impartasesc zilnic.
Nu rata cea de-a 9a editie a Conferintei “Marketing in Direct” – 26 Sept’17, Clubul Diplomatic Bucuresti. Profita de ultimele zile de reducere cu 25% si platesti doar 375 lei + TVA pentru o zi intreaga (cu masa de pranz si coffee breaks incluse). Participa alaturi de colegii sau partenerii tai si poti beneficia suplimentar de pachetul 2+1 GRATIS . Grabeste-te, ofreta e valabila pana la 31 August’17!
Ca si la editiile anterioare, pe langa zeci de surprize si tombole cu premii, primesti la plecare un Goodie bag cu produse in valoare de peste 250 lei.
Te asteptam cu informatii utile si pe pagina Facebook.