Cat de important este digitalul pentru marketing?
La un simplu search dupa sintagma “campanie digitala”, stimatul Google ne furnizeaza putin peste 1 milion rezultate. Comparand cu cele aproximativ 274 milioane rezultate in limba engleza, putem spune increzatori ca, desi acest trend e tot mai vizibil in campaniile romanesti, mai avem de lucru. Important e ca mediul virtual e tot mai bine inteles, atat de branduri, cat si de consumatori. Cei din urma fiind absorbiti de orice campanie menita sa ii intalneasca acolo unde petrec tot mai mult timp, iar brandurile intrecandu-se in creativitatea care va castiga inima consumatorului.
Ce spun specialistii despre acest trend? Utilitatea incontestabila il fac apreciat de cei mai multi.
“Interesul si resursele departamentelor de marketing incep treptat sa se concentreze pe imbunatatirea experientei digitale a consumatorilor, aceasta find strategia cea mai eficienta pentru o companie care-si doreste o crestere a venitului si profitului”, declara Graham Cooke, CEO Qubit – desemnata una dintre cele mai bune platforme in materie de tools-uri care creeaza si stimuleaza experientele ce in final ii antreneaza pe consumatori.
Desi s-au cautat mereu noi tehnici, care sa ofere rezultatele pe care digitalul le furniza, nu a fost nevoie de mult pentru ca toti sa isi dea seama ca nu exista inlocuitor.
“Marketingul digital a suferit o suferit o trecere pe plan secund in anii trecuti. In detrimentul sau am recurs la platforme care sa eficientizeze vanzarile insa ne-am dat seama cu totii ca lipseste ceva, nu exista o legatura intre emitator si receptor. Astazi, digitalul este in plina dezvoltare si le ofera oamenilor de marketing o vizibilitate mult mai mare asupra obiceiului de consum.”, a declarat George Schildge, fondator si CEO Matrix Marketing Group.
Clint Poole, Vicepresedintele departamentului de marketing din cadrul companiei Lionbridge, sustine: “Evolutia continua la care suntem martori a devenit noua realitate pentru marketeri, mai ales cand vorbim de dezvoltarea si gestionarea relatiei cu clientul prin intermediul unei game largi de canale digitale. De la social media la content, oamenii de marketing sunt nevoiti sa includa tot mai multe instrumente in portofoliul lor pentru a reusi sa tina mereu pasul cu evolutia. Insa poate fi o provocare gasirea unui echilibru intre noile tehnici si cele traditionale.”
Este insa foarte important ca in orice campanie digitala sa se tina cont de emotiile consumatorilor. Amy Kean, Havas Media, sugereaza ca in urmatorii ani sa se gaseasca moduri prin care astfel de campanii sa incalce mai putin spatiul personal al consumatorului si sa se integreze cat mai subtil in viata acestuia, altfel digitalul risca sa devina enervant.
“Marketingul digital si-a perdut bunele maniere. Cand mi-am inceput cariera in digital, pop-up-urile erau inventia momentului, insa acum, daca stam sa ne gandim, digitalul poate fi destul de nerespectuos si, fara indoiala, ne face mai intai consumatori si abia apoi utilizatori. Marketingul digital risca si sa devina repetitiv. Ii trebuie constant actualizat factorul creativ. O persoana se uita la o pereche de pantofi pe un site si apoi, saptamani intregi, ii apar incontinuu pop-up-uri cu respectivii pantofi. Tinand cont ca studiile arata un feedback pozitiv de doar 10% din cei care sunt expusi unei astfel de tactici, cred ca poate fi o sursa de ingrijorare.”, a declarat Kean.
Nu degeaba am lasat acest feedback mai putin incurajator la final. Nu o fi foarte multa, dar creativitatea nu lipseste din campaniile de marketing digital. Puteti vizualiza mai jos o selectie a celor care ne-au ajuns la inima, ca tot am vorbit de factorul emotional.
Nu am uitat de promisiunea de concurs lunar, iar de aceasta data va premiem cu un bilet la „Training-ul de dictie, atitudine si vanzari”, sustinut de Mihaela Tatu pe 25 februarie 2015, la Grand Hotel Continental, Bucuresti, orele 9-17. Spune-ne pe pagina de Facebook in cadrul unui comentariu, in ce domeniu lucrezi si cum te-ar putea ajuta acest training in evolutia profesionala. Castigatorul va fi anuntat pe 23 februarie.
Revenind la campaniile de care spuneam, enjoy!