Spune-mi cui vrei sa te adresezi ca sa-ti spun ce tip de influencer sau software ti se potriveste

Vremurile se schimba si marketerii trebuie sa tina pasul. Oricat de bine ar fi functionat in trecut regulile marketingului traditional, chiar daca inca se mai aplica pe alocuri, era digitala si-a pus amprenta semnificativ pe aproape tot ce inseamna promovare, experienta consumator, interactiune cu brandul. Asadar un upgrade de strategie marketing se impune. Desi Influence Marketingul isi are cumva radacinile in sfera WOM (word of mouth), astazi traseaza regulile in Social Media, determinandu-i pe potentialii clienti sa si cumpere. Daca in cazul WOM rezultatele nu pot fi masurate neaparat, ei bine, in cazul strategiilor bine definite de Influence Marketing, lucrurile nu numai ca pot fi masurate, insa pot conduce la un ROI (return of investment) impresionant.

Cum poti sa te asiguri ca esti pe drumul cel bun, atunci cand decizi ca brandul tau are nevoie de o strategie de Influence Marketing?

Ce faci cand vrei sa-ti cumperi o masina? Research, evident. Ai la indemana toate tool-urile erei internetului, site-uri, Social Media, forumuri si, nu in ultimul rand, parerile celor din jurul tau. Totusi, parca o parere avizata din partea cuiva care testeaza masini ca ocupatie principala cantareste ceva mai mult. Felicitari, tocmai ai luat in calcul parerea unui Influencer! Un Influencer este de obicei „un personaj cunoscut” cu o „fata prietenoasa”, care se adreseaza unei anumite nise de consumatori si care are un impact semnificativ in a influenta puterea de cumparare a respectivei nise. Fie ca vorbim despre celebritati din mass-media, fie ca vorbim despre bloggeri, vloggeri, instagrammeri si asa mai departe, Influencerii se bucura de notorietate si au avantajul de a beneficia si de increderea comunitatii careia i se adreseaza.

3 stereotipuri de Influenceri stabilite in urma mai multor sondaje realizate in mediul online romanesc

Profesionistii – oamenii consacrati intr-un anumit domeniu (media, IT, medical, etc), care si-au creat o imagine datorita know-how-ului si a informatiilor extrem de relevante din domeniul lor.

Bloggerii – oamenii obisnuiti care in timp si-au construit efectiv statutul de Influenceri prezentand constant informatii dintr-un anumit domeniu (gatit, fashion, etc.) pana si-au castigat o anumita nisa si renumele.

Celebritatile locale – persoanele publice, vesnic prezente la TV, care au gasit inca un canal de comunicare cu fanii in mediul online.

Serban Huidu (owner Cronica Carcotasilor & Co-owner cronicipebune.ro): “Pentru mine marketingul e mai mult decat o stratagema de a ajunge la sufletul si mintea oamenilor. E o vocatie – o ai sau nu! Trebuie sa iesi din ‘cutie’ si sa nu-ti fie frica sa pasesti pe drumuri nebatatorite de altii. Cu atatea optiuni in jurul nostru, trebuie sa gasesti solutii ca brandul tau sa se distinga in multime…Cum? Aici intervine talentul, curajul si asumarea. Nu ne-am cunoscut inca? Ne vedem la MID sa iti dau exemple concrete si ‘carcotase’ din cele mai creative campanii pe care le-am creat, care si-au lasat amprenta in publicitatea de azi!”

Alege persoana potrivita!

Influencerii sunt persoane relativ publice, bloggeri, celebritati, specialisti intr-un anumit domeniu. Insa inainte sa alegi un Influencer, trebuie sa faci putin research pentru a decide daca targetul tau si Influencerul pe care il vizezi au ceva in comun…afinitate, in termeni de marketing. Acesta este primul pas. Cum afli? Testeaza inainte. Aplica un chestionar online. Sau implementeaza o scurta campanie de telemarketing, in care le ceri parerea clientilor actuali si potentiali. Ulterior trebuie sa te asiguri ca Influencerul ‚ales’ are intr-adevar capacitatea de a influenta potentialii consumatori prin informatii relevante si utile.

 

Fii mereu la curent cu actiunile Influencerilor!

  • Dupa ce ai stabilit care este Influencerul cel mai potrivit domeniului tau de activitate, trebuie sa fii permanent la curent cu actiunile acestuia.
  • Afla daca potentialii tai consumatori s-au transformat in clienti cu ajutorul Influencerilor. Fii mereu la curent cu life-cycle-ul celor vizati si cu schimbarile care au loc in randul clientilor existenti.
  • Verifica daca review-urile produsului tau sunt pozitive si afla care este parerea sincera a consumatorilor. Nu te astepta la miracole peste noapte, vorbim aici de un proces care are nevoie de timp.

Geanina Staicu-Avram (The best Food blogger JamilaCuisine): „Acum 5 ani, cand a inceput proiectul JamilaCuisine, retetele video nu se bucurau de popularitatea actuala si nici nu erau reprezentate la scara atat de larga in Romania. Imi place sa cred ca am fost deschizatori de drumuri si ca noi, eu si sotul meu, am reusit sa le aducem retetelor video notorietatea de care se bucura astazi. Dupa 5 ani de munca, JamilaCuisine este cel mai mare, mai vizualizat si mai iubit proiect video din Romania. Suntem mandri sa spunem ca datorita noua retetele in varinta video, nu sunt doar iubite ci si preferate atat de publicul larg, cat si de branduri.”

  • Trebuie sa stii daca mesajul brandului tau a devenit mai puternic, mai bine inteles sau doar mai cunoscut. Fiecare etapa trebuie urmarita indeaproape.
  • Daca aplici o strategie de Influence Marketing, nu inseamna ca ambasadorul tau de brand va face minuni. Trebuie sa monitorizezi si sa masori fiecare schimbare care are loc fie in social Media, fie pe website.
  • Influence Marketingul iti ofera posibilitatea de a te transpune in modul de viata al publicului tau tinta. Te ajuta sa-ti asculti si intelegi mai bine clientii.
  • Investeste in Influencer timp, informatii, buget. Insa stabileste un plan de lucru cu KPI (key performance indicators) si implementeaza-l intocmai.
  • Evident, este bine sa ai mereu la indemana si un Plan B si sa fii gata sa schimbi cursul unei campanii care nu merge atat de bine precum ai estimat. Inclusiv prin alegerea altui Influencer.

Ce faci pe 26 Septembrie?

Cea de-a 9a editie a Conferintei „Marketing in Direct – cu tema “Seductia Influentatorilor versus Marketingul automatizat” – are loc pe 26 septembrie 2017 la Clubul Diplomatic si te asteapta cu raspunsurile unor Influenceri & Strategi consacrati: Mikey Haș (Vloggerul nr 1 din Romania & Antreprenor), Radu Moraru (Nasul.tv & Antreprenor), Serban Huidu (owner Cronica Carcotasilor & Co-owner cronicipebune.ro), Marius Calugaru Blogatu.Ro (Blogger, YouTuber, pasionat de tehnologie-online-marketing), Adrian Niculescu (Antreprenor), Alex Rada (Consultant Automatizare Marketing & Product Manager InboxTarget), AdinaNecula.ro (Beauty Specialist & Founder LadyLike), Dana Sota (Beauty & Wellness Consultant), Geanina Staicu-Avram (The best Food blogger JamilaCuisine) si Mihaela Tatu (Trainer Tehnica si Arta comunicarii). Moderatorul editiei va fi Laura Dragomir (Speaker si Trainer Managementul Comunicarii & Public Speaking).

Pe MID te asteapta mereu cele mai noi practici in marketing – comunicare – vanzari, care te ajuta sa-ti loializezi clientii sau sa cuceresti teritorii noi in domeniul tau de activitate.

Taxa de participare este de 500 lei + TVA pentru intreaga zi (cu masa de pranz si coffee breaks incluse). Participa alaturi de colegii sau partenerii tai si poti beneficia de pachetul 2+1 GRATIS. In plus, pe langa zeci de surprize si tombole cu premii, primesti la plecare un Goodie bag cu produse in valoare de peste 250 lei.

Te asteptam cu informatii utile si pe pagina Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *